ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ





Νέο νομοσχέδιο κόφτης:  Καταργούνται 10 τουλάχιστον τμήματα - 17 λιγότεροι εκπαιδευτικοί στα δημοτικά σχολεία του Συλλόγου μας
·         Κάλεσμα στην ανοιχτή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, την Τρίτη 12 Μαΐου στις 10 π. μ. στην αυλή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας για ενημέρωση και συζήτηση με τα μέλη του Συλλόγου μας
·         Κάλεσμα σε συγκέντρωση  την Τετάρτη 13 Μαΐου  στην πλατεία ΟΤΕ στη Μύρινα, στις 1 το μεσημέρι, από κοινού με την ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου (τηρουμένων των αποστάσεων σύμφωνα και με τα σχετικά μέτρα)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι επιπτώσεις της εφαρμογής, των όσων ορίζει το επίμαχο άρθρο 49 του πολυνομοσχέδιου (ανώτατο όριο των μαθητών ανά τμήμα σε 24 (με τη δυνατότητα προσαύξησης 10%, δηλαδή 26)   και το κατώτατο όριο σε 20. Στα διθέσια νηπιαγωγεία και άνω ο ελάχιστος αριθμός είναι 16), καταδεικνύουν την αδυσώπητη επίθεση της κυβερνητικής πολιτικής σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. :

Ηλίου φαεινότερο ότι στόχος της κυβέρνησης είναι οι περικοπές τάξεων και τμημάτων και οι απολύσεις εκπαιδευτικών. Ακολουθώντας τη ρότα που έχουν χαράξει Ο.Ο.Σ.Α και Ε.Ε, για παραπέρα μείωση του κόστους στη δημόσια εκπαίδευση, προχωρά σε δραστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Χτυπάει ως το κόκαλο  τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και υποθηκεύει το μέλλον τους, αφού, μέσω της εφαρμογής των μέγιστων και ελάχιστων ορίων των τμημάτων,  θα επιδεινώσει περισσότερο  την ήδη υποβαθμισμένη παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση.

Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις, εκ των πραγμάτων ισοδυναμεί με «στοίβαγμα» παιδιών, που υπονομεύει τη διαδικασία της μάθησης και το έργο του εκπαιδευτικού, δεδομένου ότι πρέπει να ανταποκριθεί στις ανάγκες παιδιών με διαφορετικά μαθησιακά επίπεδα και πολύ συχνά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Είναι προκλητικές οι προφάσεις του Υπουργείου για «πλασματικά κενά» στα σχολεία τη στιγμή που το γονεϊκό κίνημα, σε σύμπλευση με τα σωματεία εκπαιδευτικών, χρόνια τώρα, διεκδικούν μέγιστο όριο 15 μαθητών για το νηπιαγωγείο και τις Α’ κ Β’ τάξεις του δημοτικού και 20 μαθητών για τις υπόλοιπες τάξεις. Συνιστά έναν ακόμα κυβερνητικό εμπαιγμό γονιών και εκπαιδευτικών!!!

Τα προηγούμενα δεν είναι ΄΄κεραυνός εν αιθρία΄΄ … Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ προχώρησαν στο κλείσιμο δεκάδων οργανικών κενών, προωθώντας κάθε είδους διαχειριστικά ΄΄συμμαζέματα΄΄, όπως αυτό της κατάργησης της μόνιμης θέσης υπεύθυνου εκπαιδευτικού για τα ολοήμερα τμήματα.

Παραθέτουμε στοιχεία που αφορούν το σύνολο των τάξεων του δημοτικού στα 7/θέσια και πάνω σχολεία,(Μύρινας-Μούδρου), ενώ δεν ξέρουμε τι θα γίνει με τα ολιγοθέσια σχολεία. Θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση για τα Νηπιαγωγεία.


ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΛΗΜΝΟΥ
ΤΜΗΜΑΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΥΡΙΝΑΣ-ΜΟΥΔΡΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2019-20
ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΥΡΙΝΑΣ-ΜΟΥΔΡΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2020-21

Τμήματα που χάνονται
Δήμος Λήμνου
41
31
10


Σύνολο διδακτικών ωρών και εκπαιδευτικών  που μειώνονται από τα μαθήματα ειδικοτήτων.

Μάθημα
Τμήματα που χάνονται
Διδακτικές ώρες που χάνονται συνολικά
Αριθμός εκπαιδευτικών  που μειώνονται
Αγγλικά
10
26
1
Γυμναστική
10
27
2
Εικαστικά
10
14
1
Μουσική
10
10
1
Θεατρική Αγωγή
7
7
1
Πληροφορική
10
10
1
Σύνολο
10
94
7

Συνολικά και για τις 6 τάξεις του δημοτικού στα 4 σχολεία που είναι οργανικά από 7θέσια και πάνω, χάνονται 10 τμήματα από τα 40 σημερινά τμήματα. Αναφορικά με το σύνολο των μαθημάτων ειδικοτήτων για όλες τις τάξεις, χάνονται περίπου 100 διδακτικές ώρες, δηλαδή 7 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Συνολικά, 10 (δάσκαλοι) + 7 (εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων) = 17 εκπαιδευτικοί λιγότεροι!

.Η κατάργηση τμημάτων και η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών σε όμορα και μη σχολεία, σε απόσταση μακρινή από τον τόπο κατοικίας, θέτει επιπλέον εμπόδια σε παιδιά και γονείς για την  απρόσκοπτη πρόσβαση σε αυτά. Άλλωστε στο σύλλογό μας είναι τρανταχτό το παράδειγμα όπου μαθητές υποχρεώθηκαν να μετακινηθούν σε σχολικές μονάδες μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Λόγω της υποχρεωτικής μετακίνησης των μαθητών, θα μειωθούν και τα τμήματα του Ολοήμερου.
Οι πλεονάζουσες ώρες των εκπαιδευτικών, θα έχει ως αποτέλεσμα, (λόγω της υποχρεωτικής ανάθεσης σε μαθήματα ειδικοτήτων που έχει καταλήξει πάγια τακτική για τα «μπαλώματα» όπου εμφανίζονται κενά) τη μεγαλύτερη μείωση σε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
Η κατάργηση τμημάτων και γενικώς η συρρίκνωση  του δημόσιου σχολείου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την καταστρατήγηση της οργανικής θέσης, αφού μόνιμοι εκπαιδευτικοί, λόγω υπεραριθμίας θα οδηγηθούν στην υποχρεωτική μετακίνηση….

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καταδικάζουμε την τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος. Είναι απαράδεκτη και ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ στην πράξη! Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων να πάρουν ανάλογες αποφάσεις μη εφαρμογής της!


Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, όλων των ειδικοτήτων, συσπειρωμένοι στο σωματείο μας δυναμώνουμε τη φωνή μας, δυναμώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!

Απευθύνουμε κάλεσμα προς τους γονείς για συμπόρευση με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ακυρώσουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης και να πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων το κατάπτυστο νομοσχέδιο για την παιδεία και την τροπολογία που μετατρέπει τη διδακτική πράξη σε ριάλιτι.

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΛΕΣΒΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΣΤΟΝ κ. ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΑ